Handelsbetingelser hos BoShop
Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra BoShop.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og BoShop ApS
LÆS VENLIGST FØLGENDE HANDELSBETINGELSER GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA WWW.BOSHOP.DK
Firmaoplysninger
BoShop ApS
Ravnsøvej 38
8240 Risskov
Danmark
Telefon: 70 267 467
[email protected]
CVR: 31 05 40 44
Etablerings år: 2007
Åbningstiderne ses her
E-mærket
boshop.dk er en e-mærket netbutik, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis sagsbehandling. Det er din sikkerhed for at vi lever op til en række særlige forbrugerbeskyttende krav. Når du har handlet på en e-mærket netbutik, er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere her: www.e-maerket.dk
Bestilling
For at foretage et køb på boshop.dk skal du igennem følgende trin.:
- Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til indkøbskurven.
- Se indholdet af kurven igennem og gå til bestilling.
- Indtast dine leveringsoplysninger og dernæst vælg hvilken leveringsform du ønsker.
- Vælg betalingsmetode.
- Godkend vores handelsbetingelser.
- Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, godkend ordren og betal.
- Ordren er nu gennemført, og du vil modtage en ordrebekræftelse.
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. En bestilling, som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet en af de følgende hverdage.
Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på www.boshop.dk samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
På www.boshop.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os. Et udpluk af vores varer kan opleves i vores møbelhus i Risskov ved Aarhus. Se adresse og åbningstider her
Uden at være ansvarlig for erstatning eller andre omkostninger forbeholder vi os ret til at afslå ethvert tilbud om køb i en af de følgende situationer, såfremt
- dine betalingsoplysninger ikke er korrekte eller ikke kan verificeres,
- din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet,
- vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel,
- tilbud er fremsat i f.eks. e-mails, breve eller fax, da vi kun kan acceptere tilbud fremsat på www.boshop.dk.
Det er dit ansvar at indtaste korrekte kontaktoplysninger i forbindelse med bestillingen. Grundet reglerne om beskyttelse af persondata, har vi ikke adgang til de indtastede oplysninger efter bestillingen er lagt og vi kan derfor ikke gøres ansvarlige ved fejl i indtastningen.
Når du handler med www.boshop.dk indgås aftaler på følgende sprog: Dansk
Der er ikke mulighed for at se tidligere ordrer ved en login-mulighed på hjemmesiden. Hvis du ønsker at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til [email protected].
Betaling
På www.boshop.dk kan der uden gebyr betales med:
- Dankort
- Visa/Dankort
- MobilePay
- eDankort
- Visa
- Visa electron
- Maestro
- JCB
- Mastercard
- Bankoverførsel (kun til erhvervsdrivende og forbrugere i udlandet) – vær opmærksom på, at du ikke er beskyttet af indsigelsesordningen ved bankoverførsel.
- Vi tilbyder lån via Resurs Bank på køb fra DKK 5.000 - 60.000. Læs mere her.
Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms.
Reservation af beløb
Betaler du med betalingskort eller MobilePay, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, efter aftale, eller 2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse og høre mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder, f.eks. din bank.
Fragt og levering
Levering af varer fra BoShop anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Den forventede leveringstid fremgår af din ordrebekræftelse. Vores mål er, at 95 % af alle varer leveres indenfor den oplyste leveringstid, men der kan desværre ske afvigelser. BoShop kontakter dig, såfremt vi ikke kan overholde den forventede leveringstid.
Ved samtlige aktive ordrer, inklusiv flere ordrer til samme adresse, påregnes én samlet levering. Det er ikke muligt at få delleveret.
Du vil blive kontaktet af vores logistikafdeling, når varen ankommer på vores lager, for at aftale specifikt leveringstidspunkt.
Levering sker som udgangspunkt med egne fragtmænd.
Er du ikke hjemme ved levering på det aftalte tidspunkt, men stadig ønsker at modtage din ordre, kommer du til at betale for 2 x fragt eller minimum DKK 500,00.
Det er kundens ansvar, at der er fri adgang samt plads til levering af møblerne. Der skal her tages forbehold for farbare forhold – d.v.s., at varen skal kunne komme ind uden brug af excessive force - herunder snævre trapper, korridorer/gange, døre og andet, der kan besværlig- eller umuliggøre indbæring. Kan varen ikke komme ind, leveres der i stedet til kantsten. Kunden står selv for opbevaring af det leverede og der tages ikke varer med retur.
Kan møblerne ikke komme ind, er det kundens ansvar at opbevare samt bestille/betale eksternt flyttefirma samt evt. hjælpemidler såsom lift osv. Eventuelle udgifter til eksternt flyttefirma, lift, afmontering af vinduer/døre/trappe el. lign, står kunden selv for.
Levering i Danmark:
Ordre under DKK 1.000,00
Leveres som pakke DKK 49,00
Ordre over DKK 1.000,00
(Gælder til alle brofaste adresser i Danmark.)
Gratis levering til kantsten
Levering med hjælp til indbæring* DKK 1.000,00
(*Ved valg af hjælp til indbæring dækkes alle eventuelle skader af kundens egen forsikring.)
Levering med fuld indbæring DKK 1.500,00
Afhentning på BoShops lager DKK 0,00
Levering til Norge:
Det koster DKK 2.000 inkl. fortolling av varer til Norge. Obs! I tilleg til norsk mva vil du bli belastet NOK 400 + 3,5% av mva sum i forbindelse med levering. Du må være klar over at du sparer mva på alle produktene (20%) som vises på nettsiden.
Levering til Grønland:
Vi har afsat et ca. beløb til fragt (DKK 4.000,00). Alt afhængigt af møblernes størrelse og vægt fremskaffer vi tilbud på levering efterfølgende, hvorefter vi ringer til dig og aftaler nærmere. Du skal her være opmærksom på, at du sparer momsen på alle produkter vist på hjemmesiden.
Levering til Færøerne:
Det koster DKK 4.000,00 i fragt at få leveret møbler hertil.
Kontakt os på tlf. +45 70 267 467 for efterspørgsel på levering til øvrige lande.
Læs mere om leveringsmetoder / priser klik her
OBS: Det er ikke muligt at bestille levering af outlet- eller udstillingsmodeller.
Fortrydelsesret
BoShop yder 30 dages fortrydelsesret*, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen med returneringen.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Det afhænger af varens størrelse, om den skal returneres til vores møbelhus eller til vores lager i Risskov. Ring på tlf. 70 267 467 for nærmere information. Købet kan også fortrydes ved at nægte modtagelsen af varen, hvis du samtidig giver os besked om, at du ønsker at fortryde.
Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
*Bemærk at du i møbelhuset i Risskov, på messer og i øvrige fysiske BoShop pop-up butikker kan sammensætte og tilpasse dine møbler efter eget ønske. Disse produkter er bestillingsvarer/specialordrer, som er tilpasset specielt efter dine ønsker. Ved sådanne bestillinger bortfalder fortrydelsesretten. Har du bestilt et produkt, som er indbefattet i denne kategori, vil du blive oplyst om, at produktet er en bestillingsvare/specialordre, og returretten bortfalder. Ønsker du at annullere bestillingen, skal dette meddeles inden for 24 timer efter afgivelse af ordren.
Priseksempler på returnering af varer (med BoShops fragtmand på brofaste øer i Danmark):
Mindre pakker (Sofaborde, tæpper, puder osv.): DKK 500,00
Mellem pakker (Lænestol, 3 personers sofa osv.): DKK 1.000,00
Store pakker (Hjørnesofaer, senge osv.): DKK 1.500,00
Varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, hvis det skyldes anden håndtering end det, der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som du ville prøve den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet / anvendt udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet – og afhængig af varens handelsmæssige værdi - kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Vi kontakter dig naturligvis, hvis det skulle være tilfældet.
For at få hele købsbeløbet retur, må du altså kun gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Delvis fortrydelse
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Tilbagebealing af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage*, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, hvilket dog ikke gælder ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Refusionen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
*Gælder ikke ved køb bestillingsvarer/specialordrer, som er tilpasset specielt efter dine ønsker i møbelhuset i Risskov, på messer og i øvrige fysiske BoShop pop-up butikker – se afsnittet ”Fortrydelsesret”.
Du kan hente en standardfortrydelsesformular her
Reklamationsret og klageadgang
I henhold til Købeloven har du som kunde reklamationsret i 24 måneder på alle varer, hvilket betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået indtil 24 måneder efter varens modtagelse. Det er en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Bemærk, at du som kunde – når der er gået ét år – har bevisbyrden for, at fejlen, der klages over, var til stede på leveringstidspunktet.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er din reklamation berettiget, dækker vi dine rimelige forsendelsesudgifter. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballeret stand. Husk også at få en kvittering for forsendelsen.
Hvis produktet er for stort til, at du uden videre selv kan fragte den tilbage til BoShop, vil vi sørge for afhentning hos dig.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, vil det lette vores sagsbehandling, hvis du sender et brev eller email – evt. med angivelse af købsdato, ordrenummer, billeder samt årsagen til reklamationen – til:
BoShop, Ravnsøvej 38, 8240 Risskov
eller på email: [email protected].
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis og uanset beløbets størrelse få behandlet din sag hos e-mærket. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos BoShop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på boshop.dk er BoShop ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 28.02.2023