Forretningsbetingelser hos BoShop

Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra BoShop.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og BoShop ApS



Hvem handler du med på 
www.boshop.dk

BoShop ApS 
Ravnsøvej 38 - 8240 Risskov
Telefon: 70 267 467
[email protected]
Cvr. nr.: 31 05 40 44
Etablerings år: 2007
Åbningstiderne ses her


Bestilling

På www.boshop.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os. Et udpluk af vores varer kan opleves i vores showroom. Se adresse og åbningstider her

Når du handler med www.boshop.dk indgås aftaler på følgende sprog: Dansk 

Der er ikke mulighed for at se tidligere ordre ved en login mulighed på hjemmesiden. Hvis du ønsker at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til [email protected].

Du skal være fyldt 18 år for at handle på boshop.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.


Betaling

På www.boshop.dk kan der uden gebyr betales med:
• Dankort
• Visa/Dankort
• MobilePay
• eDankort
• Visa
• Visa electron
• Maestro
• JCB
• Mastercard (Hele beløbet hæves ved bestilling)
• Bankoverførsel (kun til erhvervsdrivende og forbrugere i udlandet)

Vi tilbyder også lån via Basisbank på køb fra DKK 2.000,- (max. DKK 75.000,-) og du kan se eksempler på finansiering på samtlige varer i butikken, der overstiger DKK 2.000.. Læs mere her.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. 

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken www.boshop.dk eller andre har mulighed for at læse dataene. 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra www.boshop.dk med mindre der er tale om bestillingsvarer (varer der ikke er på lager), se afsnittet depositum. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.


Depositum

Ved bestilling af specialfremstillede varer, trækkes et depositum på 50% ved ordreafgivelse. Resten af beløbet bliver trukket når varen sendes fra BoShop. Depositummet tilbagebetales ikke ved annullering efter påbegyndt fremstilling.


Fragt

Levering af varer fra BoShop.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Den forventede leveringstid fremgår af din ordrebekræftelse. Du vil blive kontaktet af kundeservice når varen ankommer på vores lager, for at aftale specifikt leveringstidspunkt.

Er du /I ikke hjemme ved levering på det aftalte tidspunkt, men stadig ønsker at modtage din ordre, kommer du til at betale for 2 x fragt eller minimum kr. 500,00

Det er kundens ansvar at der er fri adgang samt plads til levering af møblerne. Kan møblerne ikke komme ind, er det kundens ansvar at opbevare samt bestille/betale eksternt flyttefirma samt evt. hjælpemidler såsom lift osv.

Ordre under kr. 1.000,00
Leveres som pakke kr. 49,00 

Ordre over kr. 1.000,00
(Gælder til alle brofaste adresser i Danmark.)
Gratis levering 
Levering med hjælp til indbæring 1.000,00
Levering med fuld indbæring 1.500,00
Afhentning på BoShops lager 0,00

Læs mere om leveringsmetoder / priser klik her


Fortrydelsesret

BoShop yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid så vidt muligt, at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Det afhænger af varens størrelse om den skal returneres til vores butik eller lager i Risskov (BoShop ApS - Ravnsøvej 38 - 8240 Risskov), ring for nærmere information. Købet kan også fortrydes ved at nægte modtagelsen af varen.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Fortrydelsesretten bortfalder ved specielfremstillede varer, der produceres efter ordre. Specialfremstillede varer forståes som varer der produceres efter kundens ønske, f.eks. en sofa eller et møbel i en bestemt størrelse, farve, dessin eller finish som ikke lagerføres.

 

Priseksempler på returnering af varer (med BoShops fragtmand på brofaste øer i Danmark):
Mindre pakker (Sofaborde, tæpper, puder osv.): 500,-
Mellem pakker (Lænestol, 3 personers sofa osv.): 1.000,-
Store pakker (Hjørnesofaer, senge osv.): 1.500,-


Varens stand, når du sender den tilbage

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, hvis det skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet / anvendt udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi kontakter dig naturligvis, hvis det skulle være tilfældet.

For at få hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du kan hente en standardfortrydelsesformular her

 

Reklamationsret og klageadgang

I henhold til Købeloven har du som kunde reklamationsret i 24 måneder på alle varer, hvilket betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået indtil 24 måneder efter varens modtagelse. Det er en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Bemærk, at du som kunde – når der er gået ét år – har bevisbyrden for, at fejlen, der klages over, var til stede på leveringstidspunktet.

Er din reklamation berettiget, dækker vi efter forudgående aftale dine normale forsendelsesudgifter. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballeret stand. Husk også at få en kvittering for forsendelsen.

Hvis produktet er for stort til, at du uden videre selv kan fragte den tilbage til BoShop, vil vi sørge for afhentning hos dig. Det bemærkes, at du – hvis du selv i forbindelse med købet har foranstaltet og betalt for special op/indbæring af det reklamerede produkt – også selv må bære denne udgift, hvis BoShop skal afhente produktet.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, vil det lette vores sagsbehandling, hvis du sender et brev eller email – evt. med angivelse af købsdato, ordrenummer, billeder samt årsagen til reklamationen – til:

BoShop, Ravnsøvej 38, 8240 Risskov eller på email: [email protected]

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst DKK 1.110 og højst DKK 100.000. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her: http://ec.europa.eu/odr